ОШ Кирило Савић - ИвањицаОШ Кирило Савић - ИвањицаОШ Кирило Савић - Ивањица
  • Почетна
  • школа
    • Лична карта
    • Историјат школе
    • О Кирилу Савићу
    • О школи
    • Ритам рада школе
    • Динамика тока школске године
    • Мисија и визија
  • запослени
    • Наставни кадар
    • Ненаставни кадар
    • Одељенске старешине
  • Такмичења
  • Вести
  • Документи
    • Јавне набавке
  • Галерија
  • Контакт

Вести

26 мај 2020
Погодака: 465
  • Штампа
  • Ел. пошта
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна

Продукти нашег рада

Прваци су се у школској 2019/2020.год. први пут срели са Пројектном наставом.

Прва два – три месеца улога наставника је била већа, који осим што је био организатор, морао је да обавља и већи део послова око реализације пројекта. Касније су ученици схватили која је њихова улога и преузели обавезе на себе у тимском и групном раду уз мало ангажовање родитеља.

Од почетка школске године до краја маја реализовано је осам пројеката, како је и предвиђено у Годишњем (глобалном) плану рада.

  • Слагалица – септембар (једноставан пројекат да представе себе и одељење);
  • Кад год можеш рециклирај – октобар (рециклирали смо старе новине кроз поступак рециклаже у учионици и на новом папиру свако је нацртао по нешто);
  • Чист ваздух, дубок удах – новембар (сложен пројекат, истраживање о степену загађености ваздуха у Осоници);
  • Хранилица за птице - децембар ( прављење хранилица и постављање у околини);
  • Фибоначијеви кругови - јануар (групни рад на паноу);
  • Моја школа носи име... – фебруар (направљен каталог о нашој школи и Кирилу Савићу);

А онда је дошла КОРОНА.

  • Омнибус, Басне у позоришту сенки - март (подељено им је задужење да у групама направе лутке за четири басне, али смо само урадили илустрације);
  • Јесте ли за шољу чаја? – април, мај ( истраживање о лековитим биљкама и чајевима који се од њих праве).

После сваког пројекта урађено је вредновање и самовредновање (процена успешности групе кроз неколико критеријума и процена активности ученика).

Доста тога је научено, па ће у другом разреду бити веће ангажовање ученика, а наставник ће само усмеравати и помагати. Наравно, ту је и велика улога родитеља и гостујућих предавача.

Све продукте Пројектне наставе ученика првог разреда ИО у Осоници ОШ ,,Кирило Савић“  у овој школској години можете погледати и у краћем видео снимку на следећем ЛИНКУ:

https://spark.adobe.com/video/kTo1bzq3FDNFQ

Мирјана Боторић,

учитељица у Осоници

13 мај 2020
Погодака: 377
  • Штампа
  • Ел. пошта
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна

Као начин реализације наставе у време ванредног стања на територији наше државе организована је настава на даљину.

У првим недељама наставе на даљину, ученици, наставници и родитељи суочили су се са низом тешкоћа.

            Ученици су се питали да ли ће се снаћи, да ли ће знати да приступе онлине учионици, шта када је интернет веза преоптерећена, шта када имају истовремено часове са братом/сестром…

Наставници су се трудили да осмисле наставу која ће бити у складу са њиховим али и могућностима ученика са којима раде.Кроз додатно ангажовање су се потрудили да помогну ученицима у отклањању свих тешкоћа.

            Родитељи су морали да ускладе своје обавезе са обавезама своје деце, да им помогну у организацији и разумевању градива.

            Поред свих питања и недоумица, не смемо заборавити ни само ванредно стање због корона вируса, које нам само по себи улива забринутост и неизвесност.

Након седме недеље примене новог облика реализације наставе – наставе на даљину спровели смо анкетирање наставника, родитеља и ученика о учењу на даљину у новонасталим околностима.

            Циљ анкете био је да добијемо повратну информацију, од наставника,ученика и родитеља ученика,  да бисмо  дошли до њихових искустава, запажања, примедби и у складу са њима унапредили наставу и учење на даљину.

            У анкетирању је учествовало 44 наставника, 191 ученик  и 174 родитеља. Заступљени су ученици свих разреда као и родитељи ученика свих разреда тако да можемо рећи да смо имали репрезентативан узорак. Кликните овде за цео текст

 

02 мај 2020
Погодака: 422
  • Штампа
  • Ел. пошта
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна

Анализа онлајн тестова за самопроцену знања одржаних 2020.године

            Тестови за самопроцену знања конципирани су тако да су ученици имали прилику да два месеца пре полагања завршног испита на крају основног образовања и васпитања провере своје знање решавањем три онлајн теста који обухватају укупно седам предмета (српски, односно матерњи језик, математика, физика, географија, историја, хемија и биологија

            Недељу дана пре саме провере знања, ученици су могли да приступе  онлајн платформи за електронско учење. На адреси https://www.mojaucionica.gov.rs, на основу приступних параметара које су добили од својих разредних старешина, и да провежбају коришћење платформе на једноставном тесту, који је само за ту намену постављен.

22. априла рађен је онлајн тест из српског језика

23. априла рађен је онлајн тест из математике

24 .априла рађен је онлајн комбиновани тест

            Oд укупно 100 ученика осмог разреда наше школе тест из српског језика и комбиновани тест радило је 97 ученика а тест из математике 93 ученика..Два ученика нису имала техничке могућности да раде тестове на овај начин па су им тестови прослеђени у штампаној форми,један ученик се образује по ИОП-у и није био укључен у овај вид тестирања а пет ученика је имало тешкоће са  реализацијом теста из математике због проблема у раду платформе.

            Тестови за самопроцену знања креирани су на основу образовних стандарда за крај основног образовања и васпитања и садрже питања  из наставних садржаја од V до VIII разреда.

Сваки тест имао је по 20 питања, што је укупно на три теста 60 питања (задатака):

            На тесту из математике: 9 задатака основног нивоа,7 средњег и 4 напредног нивоа.

Задаци су били  заступљени из следећих области :

  • Бројеви и операције са њима- 4 задатка
  • Алгебра и функције- 4 задатка
  • Геометрија-5 задатака
  • Мерење -3 задатка
  • Обрада података -4 задатка

            На тесту из српског језика: основни ниво 9, средњи 7, напредни 4 задатка

Биле су заступљене 4 области и то:

  • Вештина читања и разумевања прочитаног
  • Писано изражавање
  • Граматика, лексика, народни и књижевни говор
  • Књижевност

            На комбинованом тесту : 4 питања из физике,3 из хемије,5 из биологије,4 из географије и 4 из историје и у оквиру свих предмета били су задаци сва три нивоа.

На тестовима су били присутни различити типови задатака: вишеструки избор, повезивање, кратак одговор, отворени одговор...

Ученици наше школе постигли су следеће резултате:

српски језик

   математика

   комбиновани

VIII 1

15,03

14,57

16,06

VIII 2

14,36

13,21

15,13

VIII 3

13,72

14,07

16,14

VIII 4

13,46

14,56

15,24

Школа

14,14

14,10

15,64

            Резултате овог тестирања није могуће поредити са  резултатима завршних испита у протеклом периоду, имајући у виду тип и врсту тестова, као и њихову намену.

Можемо само поредити резултате са резултатима који су постигли ученици на националном нивоу:

српски језик

   математика

   комбиновани

13,68

13,56

14,63

            Резултати наших ученика на сва три теста су изнад просечних резултата на националном нивоу.

            Видимо да су само ученици једног одељења постигли резултат слабији од националног просека из српског језика( VIII 4) и математике( VIII 2) а да су из комбинованог теста резултати свих одељења изнад националног просека.

            Резултати ових тестова ће послужити   ученицима да самопроцене тренутни ниво знања и организују наредне кораке у учењу а наставницима да ученицима пруже додатну подршку из области које су најслабије урађене ,такође омогућавају родитељима бољи увид у досадашње знање њихове деце.

            Ученици осмог разреда, од  27. априла 2020. године, преко сајта https://www.mojaucionica.gov.rs  преко којег су и реализовали тест за самопроцену знања, могу преузети тестове и решења са претходних завршних испита које су решавале генерације малих матураната у периоду од 2011. до 2019. године. Ово је још један вид подршке за припрему завршног испита за осмаке који се припремају за малу матуру учењем на даљину. Ови материјали за учење биће доступни до краја јуна, а мали матуранти могу у било које време приступити платформи и преузети жељене тестове из српског, односно матерњег језика и математике, као и комбинованог теста. Поред тестова моћи ће да преузму и решења која ће им помоћи да процене знање.

25 април 2020
Погодака: 318
  • Штампа
  • Ел. пошта
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна

 

Одговори на нека од питања родитеља чија деца полазе у први разред

1

Како да припремим дете па да му полазак у школу не буде стресни догађај?

Често је полазак у први разред већи стрес за родитеље него за дете, али адекватном припремом  полазак у школу може бити леп и пријатан догађај у животу детета и родитеља.

Адекватна припрема, између осталог, значи и отворен и искрен разговор са дететом о томе шта га у школи очекује. Било би добро да родитељ пружи одговор на свако питање свог детета о школи, без омаловажавања њихових стрепњи или дилема.

Родитељ не треба да „плаши“ дете са школом и обавезама које га очекују, али и да му предочи да га у школи заиста очекују неке нове обавезе, али и нова знања, да ће савладати неке нове вештине, да школска правила треба да се поштују, да ће некада бити тешко или искрснути неки проблем али да ће увек имати подршку и наставника и својих родитеља.

Треба са дететом прошетати до школе, испричати неку пригодну причу, нпр. како се школа зове, ко иде у ту школу а да га дете познаје, какво је школско двориште…

Како да објасним детету да мора мирно да седи на часу?

 Не мора баш да седи мирно, правила понашања у учионици деца ће договорити са својом наставницом, а у оквиру обавезног предшколског програма деца би требало да су већ научила да седе и раде одређено време.

Шта чинити када се дете пред полазак у школу жали на мучнину, болове у стомаку, глави…

Ако дете има одређене тегобе ујутру пре поласка у школу,родитељ не треба да исмева дете због тога, да га застрашује, прети му, уцењује (што понекад родитељи раде), већ да утврди узрок тегоба. Обратити пажњу да ли се тегобе јављају и поподне или само ујутру, разговарати са наставницом у школи, одвести дете код лекара, али истрајавати у објашњењу да у школу мора да се иде али да се дете може обратити својој наставници ако се лоше осећа, да она може позвати родитеље, тј. да у школу мора да се иде а евентуални проблеми се могу решавати.

Колико је  прихватљиво дати детету савет “Немој први да почињеш, али ако те неко дира врати истом мером”?

            Дете  већ на раном узрасту треба учити да сарађује са другом децом (и браћом и сестрама), да се договара, да каже шта му се свиђа, а шта не, да не сме повредити друго дете али и да  каже ако неко друго дете повређује њега. Дете мора имати поверење у одрасле (родитеље, наставницу...) да ће га заштитити ако буде угрожено нечијим понашањем. Не треба усмеравати дете ка томе да враћа истом мером, већ да каже јасно шта му смета, да напусти ситуацију која му не одговара , да обавести наставницу или родитеље о ономе што се догађа…

2vesti

            Како да научим дете да самостално завршава своје  обавезе?

            Родитељ треба да буде доследан, истрајан али и стрпљив у својим захтевима. На почетку ће родитељ бити иницијатор и неко ко помаже и опомиње дете, али временом,  са пуно такта и стрпљења, треба захтевати од детета да обавља своје обавезе самостално. На почетку школовања треба почети са формирањем радних навика (посебно навике да се на истом месту и у исто време ради, учи и одрађују школске обавезе). Родитељи треба да имају у виду да је њихово дете пошло у школу, да оно мора да учи и извршава школске обавезе, а не они, а да је родитељ ту да пружи подршку и усмери дете како да разреши неку тешкоћу. Родитељи не би требало да одрађују обавезе своје деце.

Како припремити дете на оцене и оцењивање?

            Дете иде у школу да би усвојило одређена систематизована знања, савладало разне вештине и развило одређене особине, а не због оцена. Оцене служе да би се, колико-толико, квантитативно пратио напредак ученика. Родитељу оцене треба да   буду показатељ колико њихово дете успева да савлада оно што је предвиђено за тај узраст, колико се труди и да ли су методе и технике које користи добре. Свако дете је индивидуа за себе и не треба их упоређивати у односу на оцене (нема потребе да се родитељ интересује за оцене друге деце) већ да прати како напредује његово дете.

Педагошко-психолошка служба

21 април 2020
Погодака: 347
  • Штампа
  • Ел. пошта
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна

Драги ученици,

Да би сте боље и брже научили одређено градиво добро је да информације које су битне организујете у логичну и прегледну структуру и да их повежете са другим садржајима које сте претходно научили.

Ово можете лако и једноставно постићи техником осмишљеном за лакше организовање учења, техником когнитивне или менталне мапе (мапе ума).

Већина вас је ову технику већ упознала јер су је користили ваши наставници у обради неких тема а сада је добра прилика да градиво које сте прешли систематизујете и поновите користећи ову технику. Памћење појмова је ефикасније и трајније, појмови се лакше повезују, увиђа се њихов однос, проблеми се успешније решавају. Понављање градива је олакшано јер је преглед градива јасан и на једном месту.

Како  се израђује ментална мапа?

1. Лист папира, формата А/4 или већи, окрените хоризонтално и започните рад на средишту папира одређеном сликом (цртежом) конкретне теме (може бити цртеж из којег иду гране или уоквирени појам). Слика вреди као хиљаду речи  а и само цртање ће вам бити занимљиво и одржаваће вашу пажњу.

2.При изради слика ( цртежа), користите разне боје јер боје подстицајно делују на рад вашег мозга, подстичу креативност и цео рад чине забавним.

3. Са средишњом сликом ( појмом) повезујемо главне гране а на њих надовезујемо гране (појмове) другог степена…Гране су различите дебљине и не сме бити прекида између грана и гранчица. Повезивање главних грана успоставља конструкцију за ваше мисли.

4.Гране повезујемо вијугаво (не равним цртама), а на свакој црти исписујемо по једну реч (кључни појам). Речи исписујемо штампаним словима и на линији како не би “висиле” у ваздуху.

Предности приказивања градива преко умних мапа се састоји  у томе што се

- стварају структуре градива као шеме

- подаци се организују по принципу издвајања битног

- обезбеђује дуготрајно памћење у асоцијативном следу.

Педагошко-психолошка служба

Погледајте ове мапе ума а на интернету можете пронаћи још много примера.

mape uma  mape uma1 

    

  • Старт
  • Претходна
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Следећа
  • Крај

Последње вести

Пријава за имунизацију запослених против COVID-19 15 јануар 2021
Пројекат “Празнична магија” 28 децембар 2020
КРАЈ ПРВОГ ПОЛУГОДИШТА 19 децембар 2020
© ОШ Кирило Савић - Ивањица. All Rights Reserved. Designed By matovac

Search

  • Почетна
  • школа
    • Лична карта
    • Историјат школе
    • О Кирилу Савићу
    • О школи
    • Ритам рада школе
    • Динамика тока школске године
    • Мисија и визија
  • запослени
    • Наставни кадар
    • Ненаставни кадар
    • Одељенске старешине
  • Такмичења
  • Вести
  • Документи
    • Јавне набавке
  • Галерија
  • Контакт
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website.
I accept