- Погодака: 3164
Продукти нашег рада
Прваци су се у школској 2019/2020.год. први пут срели са Пројектном наставом.
Прва два – три месеца улога наставника је била већа, који осим што је био организатор, морао је да обавља и већи део послова око реализације пројекта. Касније су ученици схватили која је њихова улога и преузели обавезе на себе у тимском и групном раду уз мало ангажовање родитеља.
Од почетка школске године до краја маја реализовано је осам пројеката, како је и предвиђено у Годишњем (глобалном) плану рада.
А онда је дошла КОРОНА.
После сваког пројекта урађено је вредновање и самовредновање (процена успешности групе кроз неколико критеријума и процена активности ученика).
Доста тога је научено, па ће у другом разреду бити веће ангажовање ученика, а наставник ће само усмеравати и помагати. Наравно, ту је и велика улога родитеља и гостујућих предавача.
Све продукте Пројектне наставе ученика првог разреда ИО у Осоници ОШ ,,Кирило Савић“ у овој школској години можете погледати и у краћем видео снимку на следећем ЛИНКУ:
https://spark.adobe.com/video/kTo1bzq3FDNFQ
Мирјана Боторић,
учитељица у Осоници
Као начин реализације наставе у време ванредног стања на територији наше државе организована је настава на даљину.
У првим недељама наставе на даљину, ученици, наставници и родитељи суочили су се са низом тешкоћа.
Ученици су се питали да ли ће се снаћи, да ли ће знати да приступе онлине учионици, шта када је интернет веза преоптерећена, шта када имају истовремено часове са братом/сестром…
Наставници су се трудили да осмисле наставу која ће бити у складу са њиховим али и могућностима ученика са којима раде.Кроз додатно ангажовање су се потрудили да помогну ученицима у отклањању свих тешкоћа.
Родитељи су морали да ускладе своје обавезе са обавезама своје деце, да им помогну у организацији и разумевању градива.
Поред свих питања и недоумица, не смемо заборавити ни само ванредно стање због корона вируса, које нам само по себи улива забринутост и неизвесност.
Након седме недеље примене новог облика реализације наставе – наставе на даљину спровели смо анкетирање наставника, родитеља и ученика о учењу на даљину у новонасталим околностима.
Циљ анкете био је да добијемо повратну информацију, од наставника,ученика и родитеља ученика, да бисмо дошли до њихових искустава, запажања, примедби и у складу са њима унапредили наставу и учење на даљину.
У анкетирању је учествовало 44 наставника, 191 ученик и 174 родитеља. Заступљени су ученици свих разреда као и родитељи ученика свих разреда тако да можемо рећи да смо имали репрезентативан узорак. Кликните овде за цео текст
Анализа онлајн тестова за самопроцену знања одржаних 2020.године
Тестови за самопроцену знања конципирани су тако да су ученици имали прилику да два месеца пре полагања завршног испита на крају основног образовања и васпитања провере своје знање решавањем три онлајн теста који обухватају укупно седам предмета (српски, односно матерњи језик, математика, физика, географија, историја, хемија и биологија
Недељу дана пре саме провере знања, ученици су могли да приступе онлајн платформи за електронско учење. На адреси https://www.mojaucionica.gov.rs, на основу приступних параметара које су добили од својих разредних старешина, и да провежбају коришћење платформе на једноставном тесту, који је само за ту намену постављен.
22. априла рађен је онлајн тест из српског језика
23. априла рађен је онлајн тест из математике
24 .априла рађен је онлајн комбиновани тест
Oд укупно 100 ученика осмог разреда наше школе тест из српског језика и комбиновани тест радило је 97 ученика а тест из математике 93 ученика..Два ученика нису имала техничке могућности да раде тестове на овај начин па су им тестови прослеђени у штампаној форми,један ученик се образује по ИОП-у и није био укључен у овај вид тестирања а пет ученика је имало тешкоће са реализацијом теста из математике због проблема у раду платформе.
Тестови за самопроцену знања креирани су на основу образовних стандарда за крај основног образовања и васпитања и садрже питања из наставних садржаја од V до VIII разреда.
Сваки тест имао је по 20 питања, што је укупно на три теста 60 питања (задатака):
На тесту из математике: 9 задатака основног нивоа,7 средњег и 4 напредног нивоа.
Задаци су били заступљени из следећих области :
На тесту из српског језика: основни ниво 9, средњи 7, напредни 4 задатка
Биле су заступљене 4 области и то:
На комбинованом тесту : 4 питања из физике,3 из хемије,5 из биологије,4 из географије и 4 из историје и у оквиру свих предмета били су задаци сва три нивоа.
На тестовима су били присутни различити типови задатака: вишеструки избор, повезивање, кратак одговор, отворени одговор...
Ученици наше школе постигли су следеће резултате:
српски језик |
математика |
комбиновани |
|
VIII 1 |
15,03 |
14,57 |
16,06 |
VIII 2 |
14,36 |
13,21 |
15,13 |
VIII 3 |
13,72 |
14,07 |
16,14 |
VIII 4 |
13,46 |
14,56 |
15,24 |
Школа |
14,14 |
14,10 |
15,64 |
Резултате овог тестирања није могуће поредити са резултатима завршних испита у протеклом периоду, имајући у виду тип и врсту тестова, као и њихову намену.
Можемо само поредити резултате са резултатима који су постигли ученици на националном нивоу:
српски језик |
математика |
комбиновани |
13,68 |
13,56 |
14,63 |
Резултати наших ученика на сва три теста су изнад просечних резултата на националном нивоу.
Видимо да су само ученици једног одељења постигли резултат слабији од националног просека из српског језика( VIII 4) и математике( VIII 2) а да су из комбинованог теста резултати свих одељења изнад националног просека.
Резултати ових тестова ће послужити ученицима да самопроцене тренутни ниво знања и организују наредне кораке у учењу а наставницима да ученицима пруже додатну подршку из области које су најслабије урађене ,такође омогућавају родитељима бољи увид у досадашње знање њихове деце.
Ученици осмог разреда, од 27. априла 2020. године, преко сајта https://www.mojaucionica.gov.rs преко којег су и реализовали тест за самопроцену знања, могу преузети тестове и решења са претходних завршних испита које су решавале генерације малих матураната у периоду од 2011. до 2019. године. Ово је још један вид подршке за припрему завршног испита за осмаке који се припремају за малу матуру учењем на даљину. Ови материјали за учење биће доступни до краја јуна, а мали матуранти могу у било које време приступити платформи и преузети жељене тестове из српског, односно матерњег језика и математике, као и комбинованог теста. Поред тестова моћи ће да преузму и решења која ће им помоћи да процене знање.