О Кирилу Савићу

KIRILO SAVIĆ (1870-1957)

U istoriji naših velikana malo je ljudi koji su imali tako dug i buran život, pun dramatičnih zbivanja i neočekivanih obrta. Jedan od takvih je bio i Kirilo Savić čiji je život bio ispunjen neprekidnim radom i stvaralaštvom, a stigao je da učestvuje u tri rata koji su presudno uticali na sudbinu Srbije.Kirilo Savić

Rođen je 26.(13) januara 1870. godine u Ivanjici, srez moravički, gde je završio osnovnu školu. Prvih šest razreda gimnazije završio je u Užicu, a preostala dva u Beogradu. Tehnički fakultet građevinskog smera završio je u Beogradu 1892. godine.

Po završetku fakulteta, a prema uobičajenoj praksi Ministarstva građevine Srbije, upućen je na dalje usavršavanje na Visoku tehničku školu u Berlin koju je sa odličnim uspehom završio 1896. godine. Po povratku u Beograd upućen je od istog Ministarstva na praktične radove u Rusiju gde se bavio projektovanjem i građenjem velikih železničkih pruga i objekata.

Na ovim poslovima proveo je punih 10 godina posle čega se vraća u zemlju na mesto profesora na Tehničkom fakultetu, a zatim na mesto načelnika Uprave za građenje železnica.

Ponovo odlazi na rad u Rusiju 1912. godine i iste godine se vraća da bi kao rezervni oficir učestvovao u Balkanskim ratovima 1912. i 1913. godine.

Završetkom ovih ratova opet se našao u Rusiji na izgradnji železničke pruge na Kavkazu, ali već iduće 1914. godine dolazi u Srbiju zbog rata sa Austrougarskom gde učestvuje kao inženjeriski kapetan.

Njegovo ogromno iskustvo građevisnkog stručnjaka bilo je veoma dragoceno srpskoj vojsci u toku I svetskog rata. Još jednom,1916. godine, a po odobrenju Vrhovne komande srpske vojske odlazi u Rusiju na izgradnju železničke pruge na rusko-turskoj granici. Tu ga zatiče Oktobarska revolucija 1917. godine iz čijeg haosa se nije mogao izvući sve do 1922. godine. Te godine se vratio u svoju zemlju, sada Jugoslaviju, gde dobija mesto na Tehničkom fakultetu kao šef katedre za železnice i puteve. Na ovoj katedri pružio je svoj najveći doprinos, posebno u oblasti metoda savremenog projektovanja i građenja železničkih pruga i puteva. Kao profesor je sa ove katedre izveo veliki broj poznatih stručnjaka veoma cenjenih i danas u zemlji i van nje. Na ovom poslu ostaje sve do izbijanje II svetskog rata 1941. godine.

Svojim ukupnim delovanjem i načinom mišljenja odlučujuće je uticao na sistem razvoja naših železnica između dva rata, pri čemu je sva svoja iskustva i naučna znanja stavio u službu svoje zemlje. Presudno je uticao na formiranje lika građevinskog inženjera beogradskog Univerziteta prenoseći na svoje studente svoje bogato iskustvo projektanta, graditelja i naučnika. Time je formirao školu građevinskih stručnjaka koja je postala rasadnik vrsnih inženjera od kojih su mnogi danas poznata imena i van naše zemlje.

Kirilo Savić se nije aktivno bavio politikom mada je pripadao zemljoradničkoj stranci i kao ugledan naučnik bio član glavnog odbora ove stranke. Shvatao je težak položaj našeg seljaka i u svakoj prilici se borio pošteno da se popravi stanje ovog najšireg sloja naroda.

Kao čovek, Kirilo Savić je bio omiljen i cenjen među studentima kao i svima sa kojima je radio i sarađivao.

Po svojoj prirodi skroman i čestit, visokih moralnih osobina, objektivan i požrtvovan, ali spreman da drugome pomogne svojom pedagoškom mudrošću. Ispoljavao je posebno veliku ljubav prema istini i slobodi, što je naročito izražavao u borbi za autonomiju Univerziteta, za čiji se ugled neprekidno zalagao. Jedan je od profesora Univerziteta koji je za svoja predavanja imao napisane udžbenike koji i danas – 50 godina od izdavanja važe kao neprevaziđeni, što je prava retkost u tehničkim naukama.

Doprinos Kirila Savića naučnom razvoju železnica i železničke tehnike je ogroman o čemu svedoče mnogobrojna naučna i društvena priznanja koja traju i danas među njegovim sledbenicima i delima koja je za sobom ostavio. Radio je ovaj velikan nauke i mislilac, humanista i patriota do svog poslednjeg daha, svoje 85. godine – umro je 27. aprila 1957. godine u Beogradu.

U znak priznanja ovom velikanu naše nauke nekadašnji Železnički institut promenio je svoje ime 1969. godine u Naučno-istraživački Institut "KIRILO SAVIĆ".

sex hd kannada fullindiantube.com xvideos indian com nxxxx video xxx-indian.org beauty beeg xxx www cpm bananocams.com sex desi vido nangi filmen fucktube24.com share chat.com telugu ek chhoti si love story indianxtubes.com disha patani hot scene
www.xxx desi apacams.com veronicca.com white girl sex pornpakistani.com sex com indin xnxx tamil audio thefuckingtube.com young sex hd video saniyamirzasex indianfuckass.com www x vudeo com xhamaster live hindifuckvideo.com xxx world sex
xvideo video hindipornsite.com xvideos movies southindian sexy movie desixxxv.net www.pookulo.com girl sexy hot fuck4tube.com lesbian golpo 1 nightsex hindisexclips.com xxxxz beegco sexindiantube.net desi porn in hindi