Драги ученици,
Да би сте боље и брже научили одређено градиво добро је да информације које су битне организујете у логичну и прегледну структуру и да их повежете са другим садржајима које сте претходно научили.
Ово можете лако и једноставно постићи техником осмишљеном за лакше организовање учења, техником когнитивне или менталне мапе (мапе ума).
Већина вас је ову технику већ упознала јер су је користили ваши наставници у обради неких тема а сада је добра прилика да градиво које сте прешли систематизујете и поновите користећи ову технику. Памћење појмова је ефикасније и трајније, појмови се лакше повезују, увиђа се њихов однос, проблеми се успешније решавају. Понављање градива је олакшано јер је преглед градива јасан и на једном месту.
Како се израђује ментална мапа?
1. Лист папира, формата А/4 или већи, окрените хоризонтално и започните рад на средишту папира одређеном сликом (цртежом) конкретне теме (може бити цртеж из којег иду гране или уоквирени појам). Слика вреди као хиљаду речи а и само цртање ће вам бити занимљиво и одржаваће вашу пажњу.
2.При изради слика ( цртежа), користите разне боје јер боје подстицајно делују на рад вашег мозга, подстичу креативност и цео рад чине забавним.
3. Са средишњом сликом ( појмом) повезујемо главне гране а на њих надовезујемо гране (појмове) другог степена…Гране су различите дебљине и не сме бити прекида између грана и гранчица. Повезивање главних грана успоставља конструкцију за ваше мисли.
4.Гране повезујемо вијугаво (не равним цртама), а на свакој црти исписујемо по једну реч (кључни појам). Речи исписујемо штампаним словима и на линији како не би “висиле” у ваздуху.
Предности приказивања градива преко умних мапа се састоји у томе што се
- стварају структуре градива као шеме
- подаци се организују по принципу издвајања битног
- обезбеђује дуготрајно памћење у асоцијативном следу.
Педагошко-психолошка служба
Погледајте ове мапе ума а на интернету можете пронаћи још много примера.